Nie zostawiajmy referendum w rękach polityków. Animacja ważna dla NGO-sów!
W kampanii referendalnej fundacje i stowarzyszenia mogą wziąć udział na równych prawach, co partie polityczne. Jak z nich skorzystać?

Rusza kampania wyborcza, a wraz z nią w tym roku – również kampania referendalna. Co oznacza? Jak wziąć w niej udział? Kto może prezentować spoty w mediach publicznych? Co mogą zrobić obywatele i ich stowarzyszenia i fundacje, by nie pozostawiać kampanii referendalnej jedynie w rękach partii i zawodowych polityków? Odpowiedzi w nowej animacji Instytutu Demokracji Bezpośredniej!
Szczegółowe wytyczne dla podmiotów chcących wziąć udział w kampanii referendalnej znaleźć można w Ustawie o referendum ogólnokrajowym. Z kolei kalendarz czynności związanych z referendum i towarzyszącą mu kampanią reguluje załącznik do uchwały Sejmu zarządzającej referendum.
Zgodnie z nim do 5 września podmioty uprawnione o zamiarze uczestniczenia w kampanii referendalnej w programach radiowych i telewizyjnych nadawców publicznych muszą powiadomić o tym Państwową Komisję Wyborczą. Kolejność rozpowszechniania audycji zostanie ustalona do 27 września, a nieodpłatne rozpowszechnianie w programach publicznych nadawców radiowych
i telewizyjnych audycji referendalnych podmiotów uprawnionych będzie miało miejsce między 29 września a 13 października.