Demokracja bezpośrednia to ucieczka przed fałszywą alternatywą: OLIGARCHIA albo POPULIZM. Pierwszy wywiad!

O LubBezpośrednio.pl – Instytucie Demokracji Bezpośredniej opowiada Piotr Trudnowski, koordynator projektu. Pyta Agata Kempa.

Instytut Demokracji Bezpośredniej wzbudził w debacie publicznej duże kontrowersje ze względu na pozyskanie finansowanie na realizację tego zadania. Media obiegły informacje, że „fundacja Pawła Kukiza dostanie miliony na promowanie jego postulatów”.

Jak będzie naprawdę? Po co w ogóle powstał Instytut Demokracji Bezpośredniej – LubBezpośrendio.pl? Czym będzie się zajmował? Dlaczego demokracja bezpośrednia i większe zaangażowanie obywateli do odpowiedź na bolączki współczesnej polityki takie jak polaryzacja, radykalizacja, populizm? Jak będzie można zobaczyć, na co wydawane są pieniądze na realizację zadania?

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań udziela Piotr Trudnowski, koordynator projektu. Pyta Agata Kempa. Premiera rozmowy będzie miała miejsce w piątek 5 maja o godzinie 19.00 na kanale YouTube LubBezpośrednio.pl.

W ramach naszego projektu chcemy stworzyć swoiste kompendium wiedzy i doświadczeń z udziałem teoretyków i praktyków demokracji bezpośredniej i partycypacji obywatelskiej. Od maja ruszamy za kanałem na YouTube i platformach podcastowych, na których do końca roku chcemy zrealizować 150 rozmów z ekspertami, aktywistami i politykami wszystkich opcji ideowych o ich propozycjach, doświadczeniach i postulatach związanych z zaangażowaniem obywatelskim. Będzie o doświadczeniach polskich i z innych państw, o istniejących mechanizmach partycypacji i tych, które dopiero czekają na wprowadzenie w życie. Chciałbyś włączyć swój postulat do naszej agendy albo swoich sukcesach lub porażkach związanych z referendami, inicjatywą uchwałodawczą mieszkańców albo działalnością obywatelską na poziomie ogólnopolskim lub lokalnym? Skontaktuj się z nami!

NEWSLETTER

Chcesz otrzymać dostęp do platformy do głosowań, której premiera w najbliższych dniach? Zostańmy w kontakcie! Koniecznie zapisz się na newsletter! Śledź nas też na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube i TikToku.